Service Khas!!!

Pusat Service kereta:
Kereta D3 Auto,
menjual alat-alat ganti kereta D3 auto.


Kawasan pinggiran USJ
bersebelahan dengan Sekolah Teknik Shah Alam..

Pages

Thursday 4 August 2011

serasi x mesti bahagia...

sungguhpun kite menjelajah jauh ke utara dan selatan,
kite merantau ke benua dan pelusuk,
dan melawati negara ke negeri....
namun hakikatnya kite masih tidak serasi.....
mengapa terjadi begini??
mengapa jua berlaku demikian??
dan mengapa juga terkena pada diri ini??
kehidupan,
itulah yg dikatakan episod,
itulah yg disebutkan pengalaman,
dan itulah yg dinamakan peluang...

lama kelamaan,hati ini sunyi tanpa teman,
sepi tanpa gurauan,
dan layu tanpa sinaran.....
wahai yg mengenali diriku,
tunjukkan daku jalan mencari keredhan,
ajarkan aku,cara mendapat keikhlasan...
dan pimpinlah daku ke arah kebaikan....

dalam kepekatan malam,
aku bersendirian mengenang masa depan,
dalam kecerahan siang,
aku berdiri memegang amanah iman...
wahai sang suria,
terima kasih memancarkan cahaya bagiku...
dan wahai rembulan malam,
terima kasih menerangi hari gelapku...

aku merintih kesedihan,
aku meraung kesesakkan...
dan aku mengeluh kepenatan...
tapi ape yg aku dapat??
ape yg aku terima??
dan ape yg dibalas??
hanye satu permainan dunia....

adakah adil bg diriku??
adakah berhak aku meluahkan??
dan adakah patut aku memendam rasa??

zaman pergi meninggalkan kita,namun kesan sentiasa memberi pengajaran buat kita...
aku sekang sedar,betapa bahagianya aku....tanpa keserasian....

-keluhan hati-

No comments:

Post a Comment