Service Khas!!!

Pusat Service kereta:
Kereta D3 Auto,
menjual alat-alat ganti kereta D3 auto.


Kawasan pinggiran USJ
bersebelahan dengan Sekolah Teknik Shah Alam..

Pages

Sunday 1 May 2011

Erti SecEbIs KePenAtaN

Aku di kejutkan dengan alunan azan subuh yg kedua pada pukul 4.40 pagi waktu makkah,aku mengeluh kepenatan dan keletihan..Aku penat,aku letih itulah yg aku fikirkan pada ketika saat itu...ya rabb,andai pada ketika itu seruan ajalmu terhadapku datang,adakah aku dikira melakukan dosa meninggalkan solat?? ya rabb,kau ampunilah aku,hambamu yg jahil lagi hina....tiba2,aku dikejutkan dengan pancaran mentari pagi yg menerangi bumi tanpa jemu dan tanpa mengambil keuntungan..subhanallah,aku terus memikirkan benda yg tlh berlaku dengn seklip mata,iaitu aku x lagi solat subuh....lantas aku berlari ke tandas untuk menyempurnakan ibadahku...jam menunjukkan pada pukul 6.30pagi makkah,aku menunaikan solat subuh secara khodhaan..ya rabb,ampunilah aku...setelah selesai sudah ibadahku,aku duduk diatas tikar sejadah yg mempunyai ukiran kaabah,terus aku lemah dan x bermaya menahan sebak didadaku kerna aku tidak berpeluangan untuk menunaikan solat subuh berjemaah di makkah mukarramah...ya rabb,berikan aku kesempatan untuk menunaikan solat subuh berjemaah secara adaan..aku merasakan diri aku sngt lemah berbanding orng lain yg lagi lanjut usia mereka tanpa mereka mmpu menunaikan solat subuh berjemaah.....Segan dan malu yg selalu lahir dalam diriku ketika ditanya dan disoal oleh mereka semua...namun apekan daya,aku menjawab dengn hati yg berat dan sebak...ya rabb,berikan kekuatan padaku dan semua yg membaca dalam menunaikan amal ibadahmu,kau terimalah kami semua dalam usahamu ya rabb....kau ampunilah dosa2 lampau kami semua,kami tahu,kami sedar,kami rasa,kami banyak melakukan dosa,kau ampunilah dan rahmatilah kami ya rabb...ya rabb,jemputlah kami menziarahi rumahmu yg mulia ini...ya rabb,sekiranya kau telah menetapkan kematianku pada sekian2,aku merayu padamu,kau ambillah nyawaku ketika aku berada di rumahmu ya rabb(masjidilharam)...ya rabb,hindarilah kami dari azab api nerakamu...jngnlah kau jadikan kami semua bahan2 pembakar nerakamu ya rabb...akhir dariku...kau terimalah aku dan semua dlm usaha mu ya rabb...
amin ya rabb...


                                                                          @ narju riedhoka ya rabb




No comments:

Post a Comment