Service Khas!!!

Pusat Service kereta:
Kereta D3 Auto,
menjual alat-alat ganti kereta D3 auto.


Kawasan pinggiran USJ
bersebelahan dengan Sekolah Teknik Shah Alam..

Pages

Sunday 1 May 2011

PeRjaLanAn yG bEribU bAtu BerMula dAri SaTu tApaK...

Angin pagi yg nyaman dan segar telah menggerakkan dan menyedarkan aku dalam lamunan yg tiada hentiannya, Hari ini aku berjaya bersarapan dngn tok guru dari gombak,namanya Hj arafat...Beliau sngt baik dan memahami jiwa remaja aku...terima kasih tok guru,sekian lama aku berbual dan berborak mengenai ilmu dngn beliau,lantas aku terpandangn satu lambaian tangan dari arah yg bertentangan dengan aku...lambaian tersebut,seolah2 memanggil aku,aku terus meminta izin untuk mengindur diri dari meja perbualan tersebut..."jom panjat bukit gua hira' " kata kawanku....lantas aku mengatakan "ya,jom kita naik...huhuhu.."....Seronok rasnya bila aku dapat menjalankan aktiviti yg sihat2 di Makkah....tepat jam menunjukkan pukul 9 pagi waktu saudi,aku dan 4 orng rakan seperjuangan mula berjalan dan mendaki gunung nour yg terdapat gua hira'diatasnya...Aku bertanya kepada seorang arab yg membawa kitaorang ke sana...." berapa lama agknya kami akan sampai ke puncak gua hira' itu??"...dia pon berkata," i'allah,dalam 1jam lebih,kamu semua akan sampai....".melihat dari bawah gunung nour,nampak kelihatan kecil berkilauan gua hira' dipuncak...Aku merasakan kepanasan mentari pagi,dan kepenatan menghausi tekak ketika mendaki gunung tersebut....kami mengambil masa selama 2jam lebih untuk mendaki,subhanallah,begitu dahsyat keperitan junjungan kita semasa mendaki gunung tanpa alat yg lengkap seperti tangga dan sebagainya...ya rabb,terimalah kami semua dalam usahamu ya rabb...

@ asynguru bissyukri ya rabb

No comments:

Post a Comment